13 Kasım 2011 Pazar

Çağan'ın mavi hırkası ve şapkası

arkadaşımın torunu, Barbaros'un kuzeni Çağan için ördüğüm hırka ve şapka.Çağan güle güle, iyi günlerde giysin.örneğin sıralanışı
malzemeler: 2 yumak nako baby minnoş, 3,5 numara şiş, 3 düğme. ölçüler 1 yaş için.



* 70 ilmek başladım.


* roba bitince önce kolları ördüm.




* kollarda ve bedende dalgalı ajur örneği ve ters örgü ördüm.




* örgünün boyu omuzdan itibaren 40 cm. olunca örgüyü bitirdim.


şapka:


* şapkayı 102 ilmek başladım.


* örnek bitiminden sonra arka kısmını hep haraşo ördüm, aynı zamanda da ilmekleri eşit aralıklarla keserek arka kısmını eksilttim.


* son 6 ilmeğin içinden ip geçirerek büzdüm.


* haraşo kısmını diktim.




* boyun kısmına haraşo örerek bağcık yaptım.




11 yorum:

comet70 dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş güle güle kullansın bebiş

Yasemin dedi ki...

Sevgi abla model çok güzel olmuş sen bir harikasın, evde ipler var bende öreyim

sevgibutik dedi ki...

comet70'e ve yasemin'e teşekkürler.hırka ve şapka çok güzel oldu.ama resimler amatörce olunca örneği de çok net çıkmadı.

Yasemin dedi ki...

Sevgi abla hani daha önce hani dalgalı ajurla bebek şapkası yapmıştık aralıklarla haroşa kısmından kesmiştik bu şapkayıda öylemi yaptın

sevgibutik dedi ki...

yasemin, kesme işlemini ''defne'nin şapkası'nda'' detaylı anlatmıştım. oradan bakabilirsin.

nesrin dedi ki...

model çok güzel olmuş .ellerinize sağlık.bende örmek istiyorum.robayı biraz daha anlatırmısınz lütfen .
nesrin

sevgibutik dedi ki...

sevgili nesrin,yorumun için teşekkür ederim. hırka elimde olmadığı için sayılarını net hatırlamıyorum. genelde bebek hırkalarını 70 ilmek başlıyorum. bu robayı da 7o ilmek başladım. haraşodan sonra 3sıra düz(gidiş geliş 6 sıra), 3sıra ters(arkası düz olacak şekilde(resimde haraşo gibi duruyor)gidiş geliş 6 sıra)ördüm. roba çizgili oldu. her düz örgüye geçişte de ipi öne alarak artırmalar yaptım.ilmek sayım sırası ile 70-90-120-160-200-260 oldu. gerektiğinde yine yardımcı olurum.kolay gelsin, selamlar...

Adsız dedi ki...

Merhaba Sevgi hanım,
Ben Aygül,ablamın oğlu için bu modeli örüyorum.henüz robadayım.ilk düz ajurda anlattğınız gibi artma,2düz şeklinde ördüm.ikinci artmada yine artma ,2düz yapınca 140 ilmeğim oldu.halbuki siz 120 ilmek yazmışsınız.düz sıralarda artmalar nasıl olacak ?ben 4 numara ile örüyorum .en sonunda 260 ilmek 1 yaş için büyük olmazmı? tecrübelerinize dayanarak soruyorum ,anlatırsanız çok makbule geçecek.teşekkür ederim.

sevgibutik dedi ki...

Merhaba Aygül hanım, şehir dışında olduğum için hergün blogu kontrol edemiyorum.geç cevap yazıyorum kusura bakmayın.
artırma işlemlerinde herhalde yanlış anlaşılma oldu. 70 ilmeğin her 2 tarafında ilik ve düğme için 6 1lmek haraşo ördüm.kalan 58 ilmeği de 2 düz (bazı yerlerinde de 3 düz)örüp artırma yaptım. böylece ilmek sayım 90-120... oldu.
artırma işlemini de ipi şişin önüne alıp tekrar düz örerek devam ettim. böylece hem ajur, hem de artırma işlemini yapmış oldum.
ben 3,5 numara şiş ile ördüm. 4 numara şiş ile örünce roba daha büyük olabilir.ilmek sayılarını 70-85-107-131-171-224 yaparsan daha küçük roba olur.
sana kolay gelsin, gerektiği zaman yine yardımcı olurum.

vintage peony dedi ki...

Sevgi hanım merhaba, yenidoğan bebğim için bone örmek istiyorum. Acaba kaç aylık için bu ördüğünüz model?

sevgibutik dedi ki...

sevgili Gamze Uçar bebeğini güle güle büyüt. Bebek şapkalarının büyüklükleri 3 aylıktan itibaren kullanılacak ölçülerdedir. Şimdiden kolay gelsin. Sevgiler, selamlar...

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger