13 Haziran 2011 Pazartesi

takma kollu, V yakalı hırka

malzemeler: siyah renkte 5 yumak nako rekor, beyaz renkte ince buklet, 4 numara şiş, kenarı için de ince yün, tığ. ölçüler 42 beden içindir.
örülüşü:
arka: 85 ilmek başladım.
* örgümün boyu 42 cm. olunca şişin her 2 tarafından 5+ 2 + 1 koltuk kestim
.* örgümün boyu 65 cm olunca da şişin her 2 tarafından 8 + 7 + 8 omuz kestim.
* ortada kalan 23 ilmeği de 1 defa da keserek(arka yaka) örgüyü bitirdim.
ön: 50 ilmek başladım.
* örgümün boyu 35 cm olunca örgümün bir tarafından V yaka için kesmeye başladım.
*omuza gelene kadar yaka için aralıklı kesmeye devam ettim.
* örgümün boyu 42 cm olunca da örgümün diğer tarafından 7 + 2 + 1 koltuk kestim.
* omuzda kalan 23 ilmeği de 8 +7 +8 olrak keserek örgüyü bitirdim.
* diğer önü de aynı şekilde ördüm.
kol:45 ilmek başladım.
* şişin her 2 tarafından aralıklı artırdım. ilmek sayım 70 oldu.
* kol boyu 46 cm olunca şişin her 2 tarafından 5 + 12 defa 1'rer + 3 defa 2'şer + 2 defa 3'er kestim.
* kalan 12 ilmeği de 1 defa da keserek örgüyü bitirdim.
dikilişi:örgünün ters (haraşo) kısmını hırkanın yüzü olarak kullandım.
* bütün parçalarını yerine diktim.
* etek ucuna ince yünün 3 katı ile 2 sıra sık iğne yaptım.
* kol ağzına, yaka çevresine ve ön kenarına da ince yün ile çim örgü (parmağa dolama olarak lif yapımı gibi) püskül yaptım.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger