14 Ocak 2010 Perşembe

V yakalı , reglan kollu, klasik uzun hırka

malzemeler:5 yumak nako astra, 4 numara şiş, 3 düğme
* kol kenarlarına 4'er ilmekten burgu ördüm.
* burguları 2 sırada bir yaptım.
* koltuk altından omzuna kadar 18 burgu yaptım.
arka: etek ucuna 6 sıra ikili pirinç yaptım.
* etek ucundan koltuk altına doğru her iki yanından aralıklı olarak 1'rer ilmek kestim. 105 ilmek oldu.
*örgünün uzunluğu 52 cm olunca koltuk altından 4 + 1+1.....1 kestim (koltuk uzunluğun istenen .ölçüye gelmesi için arada bir kesme işlemini iki sırada bir yaptım).
* ortada kalan 25 ilmeği de bir defada keserek örgüyü bitirdim.
kol: ucunu arka kadar çift pirinç yaptım.
* aralıklı artırarak 60 ilmeği 84 ilmek yaptım.
* koltuk altından 4 + 1 +1 + 1......+ 1 ( arka koltuğa uygun) kestim.
* ortada kalan ilmek 15 olunca örgüyü bitirdim.
ön: etek ucunu çift pirinç ördüm.
* 6 ilmeğe ön bant olarak pirince devam ettim.
* aralıklı olarak bir kenarından 1'rer ilmek kestim. 57 ilmek oldu.
* örgünün uzunluğu 52 cm olunca koltuk altından 4 + 1 + 1 .....1 kestim (koltuk uzunluğu istenen ölçüye gelmesi için arada bir kesme işlemini iki sırada bir yaptım).
yaka: koltuğu kesmeye başlarken yaka için de pirinç örgünün yanından iki sırada bir 1'rer ilmek kestim.
* kol kesimi sıfırlandığı zaman yaka tarafında ki pirinç bantı10 cm daha ördüm(kol ve arka yakanın yarısına dikilecek).
dikilişi:bütün parçaları birleştirdim.
* düğmeleri yerine diktim.




6 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık. Örgüleriniz güzel. Bide kaç beden olduğunu yazarsanız, çok daha güzel olur.

sevgibutik dedi ki...

Teşekkür ederim. Bu hırka 38- 40 beden için uygun.

Unknown dedi ki...

Emeginize saglik cok güzel olmuş kol evini kaç cm ördünüz acaba bende örmeye çalışıyorumda teşekkür ederim

sevgibutik dedi ki...

kol evi(koltuk altından omuza kadar) 27cm. ölçüler biraz bol bi hırka için.kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Arka beden koldukdan omuza kaç santim olacak

sevgibutik dedi ki...

Kol evi(koltuk altından omuza kadar) 27cm. ölçüler biraz bol bir hırka için. Kolay gelsin

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger