5 Kasım 2009 Perşembe

dantelli örtü




dantel ile kumaşı bir arada kullanarak yaptığım bu örtüyü dikiş makinemin üzerine örtüyorum.


kumaş olarak pencerelerde kullandığımız güneş-liklerden artanları kullandım.



malzemeler: beyaz renkli yıkamaya dayanaklı kumaş parçası, 50 numara ören bayan dantel yumağı, uygun tığ.

* 50 numara iplik ile 15 cm x 15 cm ölçüsünde 13 tane dantel ördüm (resimlerin üzerine tıkladığınızda büyüterek örneği daha açık görebilirsiniz).


* kumaş parçasından 16 cm x 16 cm büyüklüğünde 12 tane kare kestim.


* kenarlarını overlok yaptırdım.


* dört kenarından yarımşar santim katlayarak etrafını tığ ile tutturdum (ölçüsü 15cm x15 cm oldu).


*dantelle kumaşların aynı büyüklükte olmasına dikkat ettim.


*her sırada 5 parça olacak şekilde bir dantel, bir kumaş sıraladım.


* ikinci sırada kumaşın üstüne dantel, dantelin üstüne kumaş getirdim.


* kumaşı ve danteli zincir çekerek birbirine tutturdum.


* kenarı için dantelin örneğinin yarısını kullandım.


* köşelerde dantelin örneğinin tamamını kullandım.

* kenar dantelini de tığ ile zincir çekerek örtünün etrafına geçirdim

* örtünün üzerine nemli bez koyarak ütüledim.

* örtünün büyüklüğü 98 cm x 98 cm oldu.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger