13 Ekim 2009 Salı

çok kolay ajurlu bebek yeleği


özellikle küçük ördüğüm bu yeleğin ölçüleri 1-3 ay arasında ki bebekler için. arkadan başladığım yeleği ön etek ucunda bitirdim. rengi itibariylede kız-erkek bütün bebeklere uyar.

malzemeler:1 yumak nako rekor yün, 3 numara şiş, 4 düğme.

örülüşü: arkayı 65 ilmek başladım.
* 1 düz, 1 ters olarak 6 sıra lastik ördüm.
* ajurla örmeye devam ettim (örnek 11 (kolay ajur) dan ördüm)
* örgü 16 cm olunca bütün ilmekleri 1 düz, 1 ters lastik örmeye devam ettim (arka roba).
* örgü 25 cm olunca 22 ilmek omuz ördüm + 21 ilmek arka yakayı kestim + 22 ilmek omuz ördüm.
* omuzun birini birkaç sıra ördükten sonra yaka için 6. ilmeğin yanından 1 ilmek artırdım.
* artırma işlemlerini 2 sırada 1 yaparak ilmek sayımı çoğalttım.
* ilmek sayım 34 olunca ajurlu örneği başladım.
* örgü arka uzunluğuna eşit olunca örmeyi bitirdim.
* diğer önü de aynı şekilde örerek örgüyü bitirdim.
dikilişi:
* iki yandan lastik başlangıcına kadar diktim.
* kolların etrafına tığ ile tetik yaptım.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger