11 Eylül 2009 Cuma

boyundan başlanan yuvarlak robalı ve yakalı yelek



yaka ve beden kısmı ajurlu, roba kısmı lastik örgülü olan yeleğin robada ki artırmalarını lastik arasında yaptım. o da robanın yuvarlak olmasını sağladı.

malzemeler:1 yumak nako rekor, 3 numara şiş, 4 düğme (ölçüler 1 yaş içindir).
örülüşü: örgüye yakadan başladım.
* 95 ilmek başlayıp 2 sıra haroşa ördüm.
* şişin her iki tarafından 6'şar ilmeği düğme ve ilik bantı için ördüm.
* bantlar arasında ki 83 ilmeğe 21 tane örnek kurdum.
* örneğim 3 tane olunca( 2 düz, 2 ters olarak) 4 sıra (önlü arkalı 8 sıra) lastik ördüm.
* lastikler arasında artırma (ajur) yaptım. ilmek sayım 174 oldu.
* 4 sıra (önlü, arkalı 8 sıra) olunca lastiğin arka yüzünde düz ördüğüm ilmeklerin arasında artırma yaparak ilmek sayımı 213 yaptım (robanın ön yüzünde ki lastikler 2 düz, 3 ters olacak) bu sırayı örerken de birinci iliği açtım.
* 9 sıra (önlü, arkalı 18 sıra) oluca;
* 38 (ön ördüm) + 38 (kol kestim) + 61 (arka ördüm) + 38 (kol kestim) + 38 (ön ördüm).
* arkasında önü ördüm + kol için 10 ilmek artırdım + arkayı ördüm + kol için 10 ilmek artırdım + önü ördüm.
* yakada yaptığım örneği burada da yaptım (yaka dışa kıvrılacağı için bedenin örneğini arkası yüzü olacak şekilde kurdum).
* yelek istenilen boya gelince 4 sıra haroşa yaparak örgüyü bitirdim.
* örneğin açıklamasını örnek 11( kolay ajur) bölümünde bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger