3 Mayıs 2009 Pazar

kısa kollu merserize bluz

merserize iple yapılan bluzlar yazın favori giysileri.

malzemeler:3,5 yumak somon rengi merserize, 3,5 numara şiş (ölçüler 42-44 beden için).
dalgalı ajur örneğini ördüm. örneğin açıklamasını örnekler bölümünde"örnek 8 (dalgalı ajur)"olarak anlattım

arka:136 ilmek başladım.
* örnekleri hep iki sıra ördüm.
* örneklerin arasını her örnekten sonra bir sıra fazla düz ördüm (resmin üzerini tıkladığınızda anlaşılır).
* 36 cm olunca şişin her iki tarafından 5 + 2 + 1 koltuk kestim.
* 22 cm daha örünce şişin her iki tarafından 13 + 14 + 13 olarak iki omuzu kestim.
* kalan ilmeği de bir defa da kestim (yaka).

ön: 136 ilmek başladım.
* koltuk altına kadar arka gibi ördüm.
* 5 + 2 + 1 + 1 koltuk kestim.
* örgü 38 cm olunca şişteki ilmekleri ikiye ayırdım.
* kol tarafını örerken yaka için aralıklı 1 ilmek keserek V yaka kestim .
* kol boyu arkaya eşit olunca 13 + 14 + 13 olarak omuzu kestim.
* diğer yarıyı da aynı örerek önü bitirdim.

kol: 85 ilmek başladım.
* aralıklı artırarak 91 ilmek yaptım.
* örgüm 13 cm olunca iki yandan 5'er ilmek kestim. sonra sırasıyla 12 tane 1'rer + 4 tane 2'şer + 5 tane 3'er kestim.
* kalan 11 ilmeği de bir defa da keserek örgüyü bitirdim.

yakanın örülüşü: sol omuzu diktim.
* arka yakayı ve sol ön yakayı şişe geçirdim. (örneğim 17 'nin katları olan sayılara denk geliyor)
* bluzun örneğinden 3 tane örünce yakayı bitirdim.
*.ön yakanın sağ tarafını da şişe geçirip aynı şekilde ördüm.

dikilişi:sağ omuzu diktim.yakanın V kısmını üst üste getirip diktim.
* yanlarını diktim.
* kolların altını dikip kolları yerine taktım.





Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger