23 Nisan 2009 Perşembe

kayık yakalı yazlık merserize bluz

artık mevsim değişmeye başladı. havalar ısındıkca yünlü giysiler fazla geliyor. en ideali pamuklu giysiler. hele beyaz renk olursa bütün giysilerimize uyar, yazın ferahlığını da bize yaşatır. 

malzemeler:5 yumak beyaz merserize, 4 numara şiş(ölçüler 38 beden içindir).

arka: 99 ilmek başladım (örnek için 8'in katı + 1 ilmek + 1'rer tane de kenar ilmeği)
* 3 sıra haroşa ördüm. 
* üzerine 12 örnek kurdum( örneğin açıklaması örnekler bölümünde "örnek 8 kavisli ajur" da)
* örgü 5,5 örnek olunca şişin her iki tarafından 5 + 2 + 1 olarak koltuk kestim.
* örgü 8 örnek olunca şişteki ilmekleri 2'ye ayırdım.
* 15 + 5 + 4 + 3 + 1 + 1 + 1 olarak yakayı kestim.
* kalan 12 ilmeği de 6 + 6 keserek örgünün bir tarafını bitirdim.
* örgünün diğer yarısını da aynı şekilde keserek arkayı bitirdim.

ön: arkadan 1 örnek fazla olacak şekilde 107 ilmek başladım.
* 3 sıra haroşa ördüm.
* 13 örnek kurdum.
* kol altında 5 + 2 + 1 kestim.
* arka ve ön yaka açıklığını  aynı yerden yaptım.
* yaka için şişteki ilmekleri 2'ye ayırdım.
* 15 + 5 + 4 + 4 + 2 + 2 + 2 olarak yakayı kestim.
* kalan 12 ilmeği de 6 + 6 kestim.
* diğer yarısını da aynı şekilde keserek örgüyü bitirdim.

kol:67 ilmek başladım.
* 3 sıra haroşa ördüm.
* 8 örnek kurdum.
* koltuk altına kadar 3-4 sırada bir şişin her iki tarafından artırarak ilmek sayımı 83 yaptım.
* koltuk altına gelince şişin her iki tarafından 5'er kestim sonra sırasıyla 12 tane 1'rer + 4 tane 2'şer + 3 tane 3'er kestim.
* kalan 15 ilmeği bir seferde keserek örgüyü bitirdim.

 yaka: omuzun birini diktim.
* ön ve arka yakayı şişe takarak 4 sıra haroşa ördüm.

dikilişi: diğer omuzu ve yanları diktim.
* kolların altını dikip kolları yerine taktım.


1 yorum:

yagmurlusehirsakini dedi ki...

bluzumu ve onun giyilebildigi havalari ozledim :(

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger