28 Mart 2009 Cumartesi

örnek 8 (örgüde dilim yapma ve dalgalı ajur)


lastik yerine etek ucunda, kol ağzında, yaka kenarında kullanılan dilimler örgüye şıklık katar. ilmek sayınıza göre istediğiniz aralıklarla yapabilirsiniz.

* yalnız ilmek sayınız tek sayı olmalıdır.


* ben örneğime uygun olduğu için 1 dilimi 17 ilmekten yaptım. örgüyü de 17 ilmeğin katları olan sayılarda yaparsanız dilimler denk gelir.




dalgalı ajur


* 6 ilmeği 2'şer ters örerek 3 ilmek yaptım (eksilttim).


* ipimi öne aldım 1 düz ördüm.


* yine öne alarak 1 düz ördüm ve bu işlemi toplam 5 defa olacak şekilde tekrarladım(ilmekleri artırdım).


* 5. düz ilmekten sonra ipi şişe doladım sol şişteki ilmekleri 2'şer ters örerek 12 ilmeği 6 ilmek yaptım(ilmekleri eksilttim).


* tekrar ipimi öne alarak 1 düz ördüm ve yine ipimi öne alarak diğer 4 ilmekleri de aynı şekilde düz ördüm( her düz ilmekten sonra ipimi öne aldığımda artırmış oldum).


* sıra sonuna kadar 12 ilmeği 2'şer keserek 6 ilmek yaptım, 5 ilmeğin de aralarında ve yanlarında artırarak kesilen ilmekleri tamamladım.


* örneğe başlarken ve bitirirken 6 ilmeği 2'şer keserek 3 ilmek olmasına dikkat ettim.


* ikinci sırada (örgünün arkasında) bütün ilmekleri ters (haroşa) ördüm.


* örgünün ön yüzünde örnek kurdum, arka yüzünde ters ördüm.


* 4 sıra araya düz örgü koymadan dalgalı ajurdan ördüm, dilimler oldu.


* dilimlerden sonra iki sırada bir dalgalı ajur yaptım, diğer ön yüzünde bütün ilmekleri düz olarak ördüm.


* ajur yaparken kesilen (eksiltilen) ilmek sayısı ile artırılan ilmek sayısı aynı olursa örnekler doğru olur.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger