30 Mart 2009 Pazartesi

beyler için reglan kollu tiftik hırka

eşime ördüğüm hırka kullanışlı olduğu için beylerin hoşuna gidecektir.

malzemeler: 10 yumak tiftik ip, 4 numara şiş, 65 cm mont fermuarı (ölçü 52 beden içindir).

arka: 176 ilmek başladım.
* 1 düz, 1 ters 4 cm lastik ördüm.
* örnek olarak 8'er ilmekten 7 burgu, burguların arasındaki 15 ilmeği de 3'er ilmekli olacak şekilde ters ve düz örgü yaptım.
* 3 ters + 3 düz + 3 ters + 3 düz + 3 ters + 8 düz(burgu) +3 ters + 3 düz + 3 ters + 3 düz + 3 ters + 8 düz(2. burgu)+ 3 ters ...olacak şekilde sıra sonuna kadar ördüm.
*2. sırada yani örgünün arkasında ve bütün arka yüzün örülmesinde 15 ilmek düz + 8 ilmek ters olacak şekilde ördüm.
* 3. sırada 8'er ilmeği burdum. diğer ilmekleri de gelişlerine göre ters veya düz olacak şekilde ördüm.
* 8 sırada bir burguyu tekrarladım.
* örgünün uzunluğu 45 cm olunca şişin her iki tarafından 6'şar ilmek kestim.
* her iki taraftan 1'er ilmek kesmeye devam ettim.
* koltuk altından omuza kadar 42 cm olunca kalan 54 ilmeği bir defa da keserek örgüyü bitirdim(1. resim)

ön: 84 ilmek başladım.
* 4 cm lastik ördüm.
* arkada kurduğum örneğin aynısını yaptım.
* koltuk altında 6 ilmek kestim.
* bir taraftan 1'er ilmek kesmeye devam ettim.
* önün uzunluğu 58 cm olunca 12 + 4 + 3 + 2 + 1 + 1 olarak yakayı keseken kol kesmesine de devam ettim.
* kol uzunluğu arka kola eşit olunca şişte de ilmek kalmadı.

kol: 84 ilmek başladım.
* 4 cm lastik ördüm.
* önde yaptığım gibi aynı sayılarda örneği kurdum.
* 3-4 sırada bir örgünün her iki tarafından 1'er ilmek artırdım.
* koltuk altında ilmek sayım 130 oldu.
* kol boyu olunca örgünün her iki tarafından önce 6'şar ilmek kestim.
* sonra da 1'er ilmek kesmeye devam ettim. kol boyu uygun olunca kalan ilmekleri de bir defa da kestim.

yaka:140 ilmek başladım.
* 1 düz, 1 ters lastik ördüm.
* uzunluğu 11 cm olunca çift lastik örerek 7 cm sonra örgüyü bitirdim.

çift lastik: 1 düz, 1 ters örerken düz ilmekleri ördüm, ters ilmekleri örmeden aldım.ipimi de aynı zamanda öne arkaya aldım.

dikilmesi: bedenin yanlarını, kolların altını diktim.
* öne şiş takarak fermuar dikmek için 4 sıra lastik ördüm.
* kolları yerine taktım.
* yakayı diktim. fermuarı da dikerek hırkayı bitirdim.



Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger