20 Şubat 2009 Cuma

yakadan (boyundan) başlanan bebek yeleği


malzemeler: 1 yumak nako rekor,  3 numara şiş, renkli ince orlon (ölçü 1 yaş içindir).

yapılışı: 3 numara şişe 77 ilmek başladım.
* bütün sıraları düz örerek 5 sıra haraşo ördüm (önlü, arkalı 10 sıra).

* 5 ilmek haraşo ön bantı + 7 ilmek ön + 5 ilmek ön ile kol arasındaki haraşo + 7 ilmek kol + 5 ilmek kol ile arka arasındaki haraşo + 19 ilmek arka + 5 ilmek arka ile kol arasındaki haraşo + 7 ilmek kol + 5 ilmek kol ile ön arasındaki haraşo + 7 ilmek ön + 5 ilmek haraşo ön bantı.
* yukarıdaki sıralamaya uygun olacak şekilde ilmekleri ayarladım.
* örgünün yüzünde bütün ilmekleri düz örgü ördüm.
* örgünün tersinde de haraşo olacak ilmekleri düz, diğer ilmekleri ters ördüm.
* kol kenarındaki artırdığım ilmeklerin ajuru (deliği) 20 tane olunca kolların ucuna 5 sıra haraşo olacak şekilde  ördüm.
  kol kesimi:
örgünün yüzünde, önü 38 ördüm, kolu 45 kestim, arkayı 71 ördüm, kolu 45 kestim, önü 38 ördüm.
* örgünün arkasında, önün ilmeklerini ördüm. kol için şişe 12 ilmek taktım, arkanın ilmeklerini ördüm. diğer kol için de şişe 12 ilmek taktım, öbür önü de örerek sırayı bitirdim.
* ön bantın yanındaki ajurlar (delikler) 29 tane olunca bütün ilmekleri haraşo ördüm.
* haraşolar 5 sıra olunca örgüyü bitirdim.
* örnek başladığım yerleri renkli iplikle işledim.

   hırkada örneğin yapılışı
  1.sıra:
* bu sıradaki bütün ilmekleri düz ördüm. örneği başlarken baştaki 5 ilmeği düz ördüm (kenar bantı).
* ipimi öne aldım, 3 ilmeği arkadan alarak beraber ördüm (1 ilmek oldu) ipimi öne aldım 4 ilmek düz ördüm (hırkanın önü).
* ipimi öne aldım, 5 ilmek ördüm (kol kenarındaki haraşo olacak)
* ipimi öne aldım, 2 ilmek ördüm, ipimi öne aldım, 3 ilmeği arkadan alarak beraber ördüm (1 ilmek oldu), ipimi öne aldım 2 ilmek ördüm (hırkanın kolu).
* ipimi öne aldım 5 ilmek ördüm (kol kenarındaki haraşo).
* ipimi öne aldım 8 ilmek ördüm, ipimi öne aldım 3 ilmeği arkadan alarak beraber ördüm (1 ilmek oldu), ipi öne aldım, 8 ilmeği ördüm (hırkanın arkası).
* ipimi öne aldım, 5 ilmek ördüm (kol kenarındaki haraşo)
* ipimi öne aldım, 2 ilmek ördüm, ipimi öne aldım, 3 ilmeği arkadan alarak beraber ördüm (1 ilmek oldu), ipimi öne aldım, 2 ilmeği ördüm (hırkanın kolu).
*  ipimi öne aldım, 5 ilmek ördüm (kol kenarındaki haraşo).
* ipimi öne aldım, 4 ilmek ördüm. ipimi öne aldım, 3 ilmeği arkadan alarak beraber ördüm (1 ilmek oldu) (hırkanın önü).
* ipimi öne aldım, 5 ilmek ördüm (ilmek sayım 85 oldu)
* örneğin 1. sırasını örmüş oldum. 
* 2. sırada ve örgünün  arka yüzü olacak diğer sıralarda haraşo olan ilmekleri düz, diğer ilmekleri ters ördüm.
* 3. sırada ve örgünün yüzü olan sıralarda kol kenarındaki haraşoların yanından birer tane artırarak ilmek sayısını çoğalttım.
* örneği 1 sıra kurdum, 1 sıra kurmadım.
* kurduğum örnek 3 tane olunca yanlarda yeni örnek kurdum ( resimlere tıklarsanız görülüyor). 
 örneğin açıklaması için örnek 7 (kolay ajur) bölümüne de bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger